Autoworld – Immersive Driving Experience

Groepsproject: we ontwikkelden een VR-ervaring die bezoekers laat “rijden” in iconische Ford-modellen, met realistische visuals, snelheid en sound.

Bijdragers:

Context & Uitdaging

Autoworld Brussel heeft een indrukwekkende collectie, maar weinig actieve beleving. Onze vraag: hoe maken we het museumbezoek dynamischer en aantrekkelijker voor een breed publiek?

Concept

Een VR-ervaring waarin bezoekers plaatsnemen in drie Ford-iconen en de evolutie van autorijden voelen.

We kozen één merk om in de beschikbare tijd kwaliteit en afwerking te garanderen.

Ford Auto's

Proces

Research

  • Inspiratie: museum-interactives & VR-cases
  • Doel: kort, intens en intuïtief

3D & Tech

  • Gratis auto- en trackmodellen (gecrediteerd onderaan)
  • Unity + XR setup (import, scene, lighting)
  • Scripts voor snelheden/versnelling per model
  • Sound design (motor- & road-sounds)

Iteraties

  • Comfort: framerate, motion-comfort
  • Balans tussen “gevoel van snelheid” en misselijkheid
  • Korte sessies, duidelijke onboarding

Deliverables

Demo

*Korte fragmenten om de ervaring te tonen; volledige build op aanvraag (VR-hardware vereist).

Resultaat

Reflectie

Ik leerde teamcoördinatie, Unity XR-workflow, het schrijven van eenvoudige physics-scripts en het ontwerpen voor comfort in VR. Met meer tijd zouden we meer scenario’s, haptics en een queue-/onboardingflow toevoegen.